Integracja Branży Badań Klinicznych w Polsce: III spotkanie 22 września 2018

Data: 2018-07-17

Po 2 niewątpliwie udanych spotkaniach 17 września 2017 i 21 kwietnia 2018, czas na przygotowanie kolejnego III spotkania pt. Integracja Branży Badań Klinicznych w Polsce (#IBBKWP). Na podstawie dotychczasowych doświadczeń, a także Waszych opinii po spotkaniach wiemy, że nadal możemy lepiej dopracować pewne elementy. Dlatego ta ankieta i prośba o Wasze pomysły i uwagi.

Kolejne spotkanie zaplanowaliśmy 22 września 2018, w Warszawie, zaczynamy jak zwykle od 11-stej, a kończymy w późnych godzinach wieczornych/nocnych.

Tym razem liczymy na większą reprezentację przedstawicieli grup pacjentów, lekarzy pierwszego kontaktu, pielęgniarek i farmaceutów. To Wasz głos w tej chwili jest najmniej słyszalny – postarajmy się to zmienić.  Wiemy, że temat może być dla Was nowy, ale bardzo liczymy na Waszą obecność.

Podtrzymując dzieło pomysłodawcy Maćka celem jest integracja środowiska ale też uwalnianie pokładów energii jakie drzemią w wielu z Was – jeżeli macie ochotę spotkać się z ludźmi z branży, tymi bardzo doświadczonymi i tymi, co dopiero planują dołączyć, jeżeli macie jakiś fajny pomysł, którym chcecie się podzielić, jeżeli szukacie odpowiedzi na pytania/problemy z perspektywy Sponsora, czy Ośrodka, ale także Pacjenta, czy Lekarza pierwszego kontaktu – to spotkanie jest dla Was, nie będzie wejściówek, czy biletów, każdy może przyjść o dowolnej porze i wyjść kiedy przestanie mu się podobać.

Agenda w ostatecznej postaci pojawi się pewnie dopiero we wrześniu, ale już teraz chcemy Wam przybliżyć założenia i nowe pomysły:

  1. Zaczynamy od „wykładu” dla wszystkich – o ile w kwietniu temat RODO był bezkonkurencyjny, o tyle tym razem chcielibyśmy rozpocząć od gorącego tematu, czyli czynny udział pacjentów i organizacji pacjenckich w projektowaniu badań – czyli szeroko rozumiane „Patient Centricity” – w jaki sposób możemy wspólnie ze sobą współpracować.
  2. Sesje tematyczne – kwietniowa forma zdecydowanie lepiej się sprawdziła i przy niej pozostaniemy. Czyli po „Patient centricty” tworzymy 12-osobowe grupy tematyczne (2 sesje po 5 grup) w których omawiane będą wybrane przez Was tematy. Długość sesji 90 minut wydaje się być optymalna.
  3. Wybór tematów – wstępny wybór tematów będzie przygotowany na podstawie ankiety (do końca lipca), następnie lista będzie przekazana Sponsorom, którzy na podstawie swoich preferencji i dostępności prelegentów wybiorą tematy do swoich stołów.
  4. Sponsorzy, liczymy, że każdy stół tematyczny będzie miał swojego Sponsora, który zapewni moderatora i osobę przygotowującą „minutki” ze spotkania. Osoby zainteresowane wsparciem finansowym spotkania zapraszamy do kontaktu na IBBKWP@sitebkwp.pl
  5. Ograniczona liczba osób przy stołach tematycznych – wspaniała, piknikowa atmosfera lokalu w którym dotychczas organizowaliśmy spotkania ma też swoje ograniczenia, liczba osób przy stole bez nagłośnienia nie może przekraczać 12, sposób zapisów do tej części będzie określony wspólnie ze Sponsorami i przedstawiony w innym terminie.
  6. Mając świadomość, że ograniczona liczba osób będzie mogła uczestniczyć w stołach tematycznych oraz, że streszczenia z kwietniowych dyskusji mają po kilkaset wyświetleń, chcielibyśmy aby wszyscy mieli szansę zadać pytanie moderatorom. Dlatego po ostatecznym określeniu tematów (ale przed spotkaniem)- będzie można zadać pytanie, dodać komentarz, które zostaną przekazane Sponsorom i do których mam nadzieję odniesie się moderator stołu podczas spotkania.
  7. Z doświadczeń z poprzednich spotkań, w trakcie Sesji (czyli około 13-16) na terenie lokalu jest najlepsza atmosfera do wymiany kontaktów i „networkingu”, postaramy się również, aby Sponsorzy mieli szansę się zaprezentować. Dlatego zachęcamy zabrać ze sobą wizytówki, życiorysy, czy dużo pozytywnego nastawienia.
  8. Materiały dla uczestników, identyfikatory na których każdy indywidualnie wpisuje swoje imię się sprawdziły, przy tym zostajemy, plakat pamiątkowy (tym razem dodamy adnotację dotyczącą RODO) na którym każdy będzie mógł się podpisać, lub coś narysować sprawdził się i zostaje, planujemy przygotować krótką broszurę przedstawiającą cele inicjatywy oraz Sponsorów. Tym razem każdy aktywny wolontariusz otrzyma pisemne podziękowanie od organizatorów, czy coś jeszcze ? Czekamy na propozycję.
  9. Wolontariat – uczestnictwo, zarówno bierne jak i czynne jest dobrowolne i bezpłatne, celem pierwszego spotkania było angażowanie nowych osób, które w formule „good enough” chciały by coś przygotować i przedstawić. Spotkanie nie ma na celu wyczerpanie jakiegokolwiek tematu, a bardziej poruszenie problemów i próba ich wspólnego omówienia. Dlatego zapraszamy wszystkie środowiska, niezależnie od miejsca zatrudnienia czy stażu pracy- każdy głos jest ważny – liczymy na minimum monologów, maksimum interakcji.
  10. W miarę możliwości postaramy się przygotować przekąski i napoje, ale tak jak na poprzednich spotkaniach, logistycznie jest to bardzo trudne (zwłaszcza, że do samego końca nie wiemy ile nas będzie osób) przygotować je dla wszystkich uczestników. Dlatego na terenie lokalu będzie można zakupić jedzenie czy napoje w tym alkoholowe.
  11. Podtrzymujemy luźną, niezobowiązującą formę spotkania – dlatego staramy się nie wprowadzać żadnych wytycznych czy ograniczeń dotyczących stroju, czy sposobu uczestnictwa w wydarzeniu. Jeżeli jakaś większa grupa zorganizowana ma ochotę na spotkanie w tym czasie – proszę zarezerwujcie stoliki we własnym zakresie, ponieważ sala na której będziemy mieli wyłączność pomieści około 100-120 osób- dotychczas to wystarczało, ale wierzymy, że tym razem frekwencja będzie znacznie wyższa.
  12. Członkostwo w GCPPL, wszystkie dotychczasowe spotkania były aktywnie wspierane przez Stowarzyszenie na Rzecz Dobrej Praktyki Klinicznej GCPPL i podczas spotkania będzie można złożyć deklarację członkowską, ale nie ma konieczności być członkiem aby uczestniczyć w spotkaniu.
  13. Wsparcie wydarzenia- zapraszamy na spotkanie dziennikarzy, redaktorów, przedstawicieli organizacji, stowarzyszeń, fundacji związanych z tematem. O ile to możliwe napiszcie do nas nieco wcześniej, abyśmy mogli się przygotować logistycznie, że będziecie.
  14. Relacja z wydarzenia, dotychczas fotorelacja z wszystkich spotkań była na głowie kolegi Piotra Rosińskiego, mamy nadzieję, że i tym razem się zobaczymy, ale powstał też pomysł stworzenia klipu wideo ze spotkania – gdyby ktoś się czuł na siłach – dajcie znać.
  15. „Hyde Park” popołudniowy, na ostatnim spotkaniu pojawił się pomysł aby po części oficjalnej omówić jakiś temat w grupie osób zainteresowanych- jeżeli czujecie, że jest taki temat i chcielibyście wydzielić „stół” na 1-2h – dajcie znać, szczegóły omówimy w wydarzeniu na FB.
  16. Pomysł Nr 1 – „Bitwy” – od zawsze wiadomo, że perspektywa zależy od tego na jakim stanowisku obecnie się znajdujemy. Dotychczas nie było jeszcze żadnej inicjatywy, która by pozwalała na dyskusję na temat problemu w wykonaniu praktyków po różnych stronach „barykady” Sponsor-Ośrodek, ale także PI-CRA, CTA-CRA czy aby na pewno wiemy jakie są problemy i oczekiwania drugiej strony ? Oczywiście określenie „Bitwy” jest ironiczne i liczymy na konstrukcyjną dyskusję w miłej atmosferze, ale potrzebujemy listę tematów do takiej dyskusji- dodaliśmy pytanie do ankiety.

Głównym punktem informacyjnym pozostaje strona BKWP.pl oraz strona wydarzenia na FB, wszelkie pytania, pomysły, zgłoszenia dotyczące wsparcia, uczestnictwa, wolontariatu prosimy wysyłać na IBBKWP@sitebkwp.pl

 

 

 

Aktualizacje:

17 lipca 2018- uruchomienie strony wydarzenia na FB i udostępnienie ankiety nr 1