IV Integracja Branży Badań Klinicznych w Polsce (IBBKWP)

Data: 2019-07-30

Nadszedł czas aby rozpocząć intensywne przygotowania IV spotkania pt. Integracja Branży Badań Klinicznych w Polsce (#IBBKWP). Na podstawie dotychczasowych doświadczeń, a także Waszych opinii po poprzednich spotkaniach wiemy, że nadal możemy lepiej dopracować pewne elementy. Dlatego ta ankieta i prośba o Wasze pomysły i uwagi.

Kolejne spotkanie zaplanowaliśmy 28 września 2019, w Warszawie, zaczynamy od 12.15, a kończymy w późnych godzinach wieczornych/nocnych w zależności od dynamiki spotkania i indywidualnych potrzeb

Ponownie liczymy na większą reprezentację przedstawicieli grup pacjentów, lekarzy pierwszego kontaktu, pielęgniarek i farmaceutów. To Wasz głos w tej chwili jest najmniej słyszalny – postarajmy się to zmienić.  Wiemy, że temat może być dla Was nowy, ale bardzo liczymy na Waszą obecność.

Podtrzymując dzieło pomysłodawcy Maćka Zubrzyckiego celem jest integracja środowiska ale też uwalnianie pokładów energii jakie drzemią w wielu z Was – jeżeli macie ochotę spotkać się z ludźmi z branży, tymi bardzo doświadczonymi i tymi, co dopiero planują dołączyć, jeżeli macie jakiś fajny pomysł, którym chcecie się podzielić, jeżeli szukacie odpowiedzi na pytania/problemy z perspektywy Sponsora, czy Ośrodka, ale także Pacjenta, czy Lekarza pierwszego kontaktu – to spotkanie jest dla Was, nie będzie wejściówek, czy biletów, każdy może przyjść o dowolnej porze i wyjść kiedy przestanie mu się podobać.

Agenda w ostatecznej postaci pojawi się pewnie dopiero we wrześniu, ale już teraz chcemy Wam przybliżyć założenia i pomysły:

1.           Głównymi organizatorami spotkania są Stowarzyszenie Na Rzecz Dobrej Praktyki Badań Klinicznych w Polsce  GCPpl oraz Portal BKWP.PL

2.           Spotykamy się w „Osadzie” w Warszawie, ul. Bitwy Warszawskiej 1920r.  numer 19

3.           Po krótkim przywitaniu przejdziemy do „wykładu” dla wszystkich – temat do potwierdzenia, postaramy się o niespodziankę

4.           Następnie 2 sesje tematyczne- tworzymy kilkunastoosobowe grupy tematyczne (2 sesje po klika grup) w których omawiane będą wybrane przez Was tematy. Długość sesji około godziny wydaje się być optymalna.

5.           Wybór tematów – wstępny wybór tematów będzie przygotowany na podstawie ankiety (do końca sierpnia), następnie lista będzie omówiona przez Sponsorów oraz Zarząd Stowarzyszenia GCPpl, którzy na podstawie swoich preferencji i dostępności prelegentów wybiorą tematy do swoich „stołów”.

6.           Sponsorzy (jeżeli tacy się pojawią), będą mieli swoje stoły tematyczne na jedną lub 2 sesje. Pozostałe postaramy się wypełnić osobami z ciekawym praktycznym doświadczeniem.  Do każdego stołu potrzebujemy też osobę przygotowującą „minutki” ze spotkania. Osoby zainteresowane wsparciem finansowym spotkania zapraszamy do kontaktu na IBBKWP@sitebkwp.pl

7.           Ograniczona liczba osób przy stołach tematycznych – Ze względu na różne opinie na temat „namiotu w Lolku” przetestujemy większą salę w której powinna być lepsza akustyka i większy komfort rozmów.  Liczba osób przy stole oraz sposób zapisów do tej części będzie określony wspólnie ze Sponsorami i przedstawiony w późniejszym terminie.

8.           Mając świadomość, że ograniczona liczba osób będzie mogła uczestniczyć w stołach tematycznych oraz, że streszczenia poprzednich dyskusji mają po kilkaset wyświetleń, chcielibyśmy aby wszyscy mieli szansę zadać pytanie moderatorom. Dlatego po ostatecznym określeniu tematów (ale przed spotkaniem)- będzie można zadać pytanie, dodać komentarz, które zostaną przekazane Sponsorom i do których mam nadzieję odniesie się moderator stołu podczas spotkania.

9.           Z doświadczeń z poprzednich spotkań, w trakcie Sesji (czyli około 14-16) jest najlepsza atmosfera do wymiany kontaktów i „networkingu”, postaramy się również, aby Sponsorzy mieli szansę się zaprezentować. Dlatego zachęcamy zabrać ze sobą wizytówki, życiorysy i dużo pozytywnego nastawienia. Poza stołami tematycznymi postaramy się o warunki do takich rozmów.

10.         Materiały dla uczestników, identyfikatory na których każdy indywidualnie wpisuje swoje imię (i nie tylko) się sprawdziły, przy tym zostajemy, plakat pamiątkowy na którym każdy będzie mógł się podpisać, lub coś narysować sprawdził się i zostaje, być może uda się przygotować krótką broszurę przedstawiającą cele inicjatywy oraz Sponsorów. Czy coś jeszcze ? Czekamy na propozycje.

11.         Wolontariat – uczestnictwo, zarówno bierne jak i czynne jest dobrowolne i bezpłatne, celem pierwszego spotkania było angażowanie nowych osób, które w formule „good enough” chciały by coś przygotować i przedstawić. Spotkanie nie ma na celu wyczerpanie jakiegokolwiek tematu, a bardziej poruszenie problemów i próba ich wspólnego omówienia. Dlatego zapraszamy wszystkie środowiska, niezależnie od miejsca zatrudnienia czy stażu pracy- każdy głos jest ważny – liczymy na minimum monologów, maksimum interakcji.

12.         W miarę możliwości postaramy się przygotować przekąski i napoje, ale tak jak na poprzednich spotkaniach, logistycznie jest to bardzo trudne (zwłaszcza, że do samego końca nie wiemy ile nas będzie) przygotować je dla wszystkich uczestników. Dlatego na terenie lokalu będzie można zakupić jedzenie czy napoje w tym alkoholowe.

13.         Po zakończeniu części warsztatowej pozostajemy w Osadzie i bawimy się tam do późnych godzin nocnych.

14.         Podtrzymujemy luźną, niezobowiązującą formę spotkania – dlatego staramy się nie wprowadzać żadnych wytycznych czy ograniczeń dotyczących stroju, czy sposobu uczestnictwa w wydarzeniu.

15.         Członkostwo w GCPpl, wszystkie dotychczasowe spotkania były aktywnie wspierane przez GCPpl i podczas spotkania będzie można złożyć deklarację członkowską, ale nie ma konieczności być członkiem Stowarzyszenia aby uczestniczyć w spotkaniu.

16.         Wsparcie wydarzenia- zapraszamy na spotkanie dziennikarzy, redaktorów, przedstawicieli organizacji, stowarzyszeń, fundacji związanych z tematem. O ile to możliwe napiszcie do nas nieco wcześniej, abyśmy mogli się przygotować logistycznie, że będziecie.

17.         Relacja z wydarzenia, dotychczas fotorelacja z wszystkich spotkań była na głowie kolegi Piotra Rosińskiego, mamy nadzieję, że i tym razem się zobaczymy, ale powstał też pomysł stworzenia klipu wideo ze spotkania – gdyby ktoś się czuł na siłach – dajcie znać.

18.         „Hyde Park” popołudniowy, na ostatnim spotkaniu pojawił się pomysł aby po części oficjalnej omówić jakiś temat w grupie osób zainteresowanych- jeżeli czujecie, że jest taki temat i chcielibyście wydzielić „stół” na 1-2h – dajcie znać, szczegóły omówimy w wydarzeniu na FB.

19.         Coraz częściej pojawia się pytanie, dlaczego integracja trwa tylko jeden dzień … Spróbujmy przetestować formę z noclegiem uczestników w tym samym miejscu: optymalny wydaje się być Ibis/Ibis Budget ul. Bitwy Warszawskiej 16, sprawdzałem dzisiaj (30 lipca) jest jeszcze dość dużo wolnych miejsc. Co Wy na to ?

Głównym punktem informacyjnym pozostaje strona wydarzenia na FB oraz ten tekst na bkwp.pl (który będziemy aktualizować), wszelkie pytania, pomysły, zgłoszenia dotyczące wsparcia, uczestnictwa, wolontariatu prosimy wysyłać na IBBKWP@sitebkwp.pl

 

 

Do zobaczenia!

Organizatorzy spotkania